Πολύ χρήσιμο εργαλείο για την ευαισθητοποίηση μαθητών των τελευταίων τάξεων του δημοτικού για το μεγάλο ζήτημα που ταλανίζει τη χώρα μας και τις συνειδήσεις όλων,ιδιαίτερα των εκπαιδευτικών, είναι η εμπνευσμένη προσπάθεια και το διδακτικό σενάριο "Πρόσφυγες: χαράζοντας δρόμους" των Α. Λαμπροπούλου, Κ. Αγγελοπούλου, Ν. Μάνεση.
Στο συγκεκριμένο σενάριο βασίστηκε η εργασία των μαθητών της Δ' τάξης του 60ου Δημοτικού Σχολείου Πάτρας που εργάστηκαν ώστε
- Να κατανοήσουν τους λόγους μετακίνησης των προσφύγων και των μεταναστών, τη διαφορά που υπάρχει μεταξύ τους, την πίεση που δέχεται ένας πρόσφυγας κατά τη φυγή του και να αποκτήσουν ενσυναίσθηση
- Να μάθουν να αναγνωρίζουν εμπειρικά τις παράλληλες και τεμνόμενες ευθείες και να χρησιμοποιούν τη σχετική ορολογία
- Να εξασκηθούν στη χάραξη παράλληλων και τεμνόμενων ευθειών με τη βοήθεια γεωμετρικών οργάνων
- Να έρθουν σε επαφή με τον δημοσιογραφικό λόγο και να επικεντρωθούν στα δομικά του στοιχεία
- Να παράγουν δημοσιογραφικό λόγο
- Να εντοπίσουν στο χάρτη τις περιοχές της χώρας μας που δέχονται πρόσφυγες, να θυμηθούν τα γεωγραφικά διαμερίσματα και να ονομάσουν εκείνα στα οποία ανήκουν οι περιοχές υποδοχής των προσφύγων
- Να εξασκηθούν στην ηλεκτρονική αναζήτηση εικόνων και την εύρεση πληροφοριών στο διαδίκτυο
- Να παρατηρήσουν έργα τέχνης που σχετίζονται με τον πόλεμο και τις τραγικές του συνέπειες
- Να παράγουν έργα τέχνης
Πηγή:http://teleytaiothranio.blogspot.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου