Μπορούν να κάνουν αποταμίευση οι Έλληνες; Πόσα ξοδεύουν από το μηνιαίο εισόδημά τους σε φόρους, λογαριασμούς και αγορές;
Νέα έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) έρχεται να ρίξει φως στις καταναλωτικές τάσεις των ελληνικών νοικοκυριών.
Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:
Νέα έρευνα του Συνδέσμου Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος (ΣΕΛΠΕ) έρχεται να ρίξει φως στις καταναλωτικές τάσεις των ελληνικών νοικοκυριών.
Τα βασικά συμπεράσματα της έρευνας είναι τα εξής:
- 3 στα 4 νοικοκυριά ξοδεύουν άνω του 80% του εισοδήματος τους.
- Οι μεγαλύτερες δαπάνες αφορούν: μηνιαίους λογαριασμούς (25%), αγορές προϊόντων (25%) και φόρους (19%).
- Προσφορές και εκπτώσεις το βασικό ζητούμενο των καταναλωτών με 2 στους 3 να τις «κυνηγούν».
- Αυξανόμενη διείσδυση του διαδικτύου στις λιανικές πωλήσεις – 6 στους 10 καταναλωτές ενημερώνονται από το διαδίκτυο πριν αγοράσουν.
Οι δαπάνες για τους μηνιαίους λογαριασμούς ανέρχονται στο 25% του εισοδήματος, όσο είναι και οι δαπάνες για αγορές προϊόντων. Οι φόροι ακολουθούν με 19% και οι υπηρεσίες με 15%. Στο 14% είναι οι δαπάνες για τα ενοίκια.
Αθροιστικά οι πάγιες δαπάνες σε λογαριασμούς και φόρους ανέρχονται κατ’ εκτίμηση στο 44% του διαθέσιμου εισοδήματος. Η τάση και στις δύο αυτές κατηγορίες δαπανών είναι να αυξηθούν, όπως καταγράφεται στον δείκτη τάσης μεταβολής δαπανών, έναντι των δαπανών σε αγορές προϊόντων και υπηρεσίες, οι οποίες μειώνονται.
Αθροιστικά οι πάγιες δαπάνες σε λογαριασμούς και φόρους ανέρχονται κατ’ εκτίμηση στο 44% του διαθέσιμου εισοδήματος. Η τάση και στις δύο αυτές κατηγορίες δαπανών είναι να αυξηθούν, όπως καταγράφεται στον δείκτη τάσης μεταβολής δαπανών, έναντι των δαπανών σε αγορές προϊόντων και υπηρεσίες, οι οποίες μειώνονται.
Όσο
για το που ξοδεύουν τα χρήματά τους οι Έλληνες όταν πρόκειται για
αγορές (προϊόντα ή υπηρεσίες), όπως δείχνει το σχήμα 3, η κύρια
κατηγορία αγορών είναι τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 41%.
Ακολουθεί η εστίαση με 12%, τα είδη ρουχισμού με 10% και τα φάρμακα με 8%.
Έπιπλα και παιχνίδια-είδη δώρων έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά με 3%.
Ακολουθεί η εστίαση με 12%, τα είδη ρουχισμού με 10% και τα φάρμακα με 8%.
Έπιπλα και παιχνίδια-είδη δώρων έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά με 3%.
Πόσο
χρόνο ξοδεύουν οι καταναλωτές για την κάθε δαπάνη του; Συνολικά 118
ημέρες το έτος για αγορές τροφίμων και ποτών (περίπου 3 ημέρες την
εβδομάδα) και ακολουθούν 66 μέρες η εστίαση (περίπου 1 ημέρα την
εβδομάδα) και τα φάρμακα με 15 ημέρες ανά έτος.
Το σχήμα 4 δείχνει την τάση των καταναλωτών να αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 63% του κοινού δηλώνει ότι «κυνηγάει τις προσφορές», ενώ μόλις 7% δεν το κάνει.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 58% του κοινού περιμένει τις προσφορές και τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει αγορές κάτι που δείχνει και το πόσο επηρεάζεται η πορεία του κύκλου εργασιών των εταιρειών του λιανεμπορίου μέσα στο χρόνο. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που το 64% του κοινού επιθυμεί οι περίοδοι των εκπτώσεων να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος.
Το σχήμα 4 δείχνει την τάση των καταναλωτών να αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις. Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 63% του κοινού δηλώνει ότι «κυνηγάει τις προσφορές», ενώ μόλις 7% δεν το κάνει.
Χαρακτηριστικό είναι ότι το 58% του κοινού περιμένει τις προσφορές και τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει αγορές κάτι που δείχνει και το πόσο επηρεάζεται η πορεία του κύκλου εργασιών των εταιρειών του λιανεμπορίου μέσα στο χρόνο. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που το 64% του κοινού επιθυμεί οι περίοδοι των εκπτώσεων να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος.
Στο σχήμα 5 φαίνεται το ποσοστό των αγορών που γίνονται μέσω του διαδικτύου.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 9% των αγορών των καταναλωτών πραγματοποιείται μέσω διαδικτύου, το οποίο σε κάποιες κατηγορίες όπως π.χ. τα εισιτήρια ανέρχεται ακόμα και στο 42%. Ψηλά βρίσκονται και τα ποσοστά με τα ηλεκτρονικά είδη και τα είδη ρουχισμού, που φτάνουν στο 23% και στο 14% αντίστοιχα.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 9% των αγορών των καταναλωτών πραγματοποιείται μέσω διαδικτύου, το οποίο σε κάποιες κατηγορίες όπως π.χ. τα εισιτήρια ανέρχεται ακόμα και στο 42%. Ψηλά βρίσκονται και τα ποσοστά με τα ηλεκτρονικά είδη και τα είδη ρουχισμού, που φτάνουν στο 23% και στο 14% αντίστοιχα.
Από
την έρευνα φαίνεται επίσης ότι πλέον ο ρόλος του διαδικτύου στις
λιανικές πωλήσεις είναι πολύ πιο πολύπλοκος από απλά ένα επιπλέον κανάλι
αγορών, καθώς επηρεάζει έντονα και τις αγορές από τα παραδοσιακά
καταστήματα.
Το 59% του κοινού ενημερώνεται συστηματικά από το διαδίκτυο πριν κάνει αγορές, ενώ το 47% πρώτα ψάχνει στο διαδίκτυο για να κάνει τις αγορές από το παραδοσιακό κατάστημα. Ποσοστό πολλαπλάσιο αυτού που ολοκληρώνει την αγορά μέσω διαδικτύου. Βέβαια καταγράφεται και η αντίστροφη τάση με το 21% του κοινού να δηλώνει ότι επισκέπτεται φυσικά καταστήματα πριν τελικά αγοράσει μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος.
Το 59% του κοινού ενημερώνεται συστηματικά από το διαδίκτυο πριν κάνει αγορές, ενώ το 47% πρώτα ψάχνει στο διαδίκτυο για να κάνει τις αγορές από το παραδοσιακό κατάστημα. Ποσοστό πολλαπλάσιο αυτού που ολοκληρώνει την αγορά μέσω διαδικτύου. Βέβαια καταγράφεται και η αντίστροφη τάση με το 21% του κοινού να δηλώνει ότι επισκέπτεται φυσικά καταστήματα πριν τελικά αγοράσει μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου