Μελέτη με θέμα «Όψεις της τηλεκπαίδευσης κατά την περίοδο της πανδημίας: Μορφωτικές ανισότητες και συνέπειες στα εργασιακά δικαιώματα» υλοποίησε το ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ. (Κέντρο Μελετών Και Τεκμηρίωσης) της ΟΛΜΕ, από τις 19 Ιανουαρίου έως τις 10 Φεβρουαρίου 2021.
Σύμφωνα με τη μελέτη η Ελλάδα συγκαταλέγεται στις χώρες με την πιο μακρά και αδιάλειπτη περίοδο αναστολής της λειτουργίας των σχολείων, που συνοδεύεται από υποχρεωτική τηλεκπαίδευση, κυρίως με τη σύγχρονη και λιγότερο με την ασύγχρονη μορφή της.
Στη μελέτη διερευνάται αν και σε ποιον βαθμό επηρέασε η τηλεκπαίδευση τις εργασιακές συνθήκες των εκπαιδευτικών που αφορούν α) στην κατάλυση της διάκρισης του εργασιακού και ιδιωτικού χώρου, γεγονός που συνδέεται και με τη διαστολή χωρίς όριο του εργασιακού χρόνου και με την καταστρατήγηση του εργασιακού ωραρίου και β) στην καταπάτηση θεμελιωδών εργασιακών και ατομικών δικαιωμάτων, με τη μη αμειβόμενη επιπρόσθετη εργασία, τη συρρίκνωση του ελεύθερου χρόνου, την παραβίαση των προσωπικών δεδομένων και των πνευματικών δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών, καθώς και τη διατάραξη της οικογενειακής τους ζωής.
Κάποια συμπεράσματα της μελέτης:
Οι ερωτηθέντες εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν στη συντριπτική τους πλειοψηφία το πρόβλημα της διεύρυνσης του ωραρίου με την αύξηση του χρόνου για την προετοιμασία μίας ώρας τηλεκπαίδευσης, σε σχέση με τον συνήθη χρόνο προετοιμασίας της δια ζώσης διδασκαλίας.
Μία σημαντική επίπτωση στα εργασιακά δικαιώματα φαίνεται ότι είναι η οικονομική επιβάρυνση των εκπαιδευτικών για την αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού.
Αναφορικά με την επιμόρφωση η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών σε ποσοστό 74,8% απάντησε ότι δεν είχε την ευκαιρία να επιμορφωθεί ουσιαστικά σχετικά με τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση πριν την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων στις 7/11/20
Οι ερωτηθέντες εκπαιδευτικοί αντιμετώπισαν την ανεπάρκεια σε υλικοτεχνική υποδομή της σχολικής μονάδας (κακή σύνδεση στο διαδίκτυο, ανεπαρκής αριθμός συσκευών ή παλαιότερης τεχνολογίας συσκευές) «αρκετά» το 23,8%, «πολύ» το 20,1% και «καθόλου» το 20,1%.
Οι απαντήσεις των εκπαιδευτικών δείχνουν ότι ο προσωπικός τεχνολογικός εξοπλισμός τους και οι οικιακές τους υποδομές αποτέλεσαν βασικό πυλώνα υλοποίησης της τηλεκπαίδευσης
Διαβάστε εδώ την έρευνα
Η μελέτη εκπονήθηκε από τα μέλη του Δ.Σ του ΚΕ.ΜΕ.ΤΕ.
Γεώργιο Ανδρινόπουλο – Πρόεδρο
Θωμά Γεωργιάδη – Αντιπρόεδρο
Μαρία Γεωργαρίου – Γενική Γραμματέα
Νικόλαο Τζανετάκο – Ταμία
Φωτεινή Πανοπούλου – Μέλος
Θεόδωρο Καρλαύτη – Μέλος
Ευαγγελία Φρυδά – Μέλος
Διονύσιο Προβή – Μέλος
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου