Impression, soleil levant, 1872, ελαιογραφία |
Suzanne Reading and Blanche Painting by the Marsh at Giverny, 1887 |
Coquelicots, 1873 |
Την περίοδο 1860-1862, επιστρατεύτηκε και ταξίδευσε στην Αλγερία. Λόγω
προβλήματος της υγείας του, κατάφερε να απολυθεί από το στρατό περίπου
το 1862, ενώ σημαντικό ρόλο σε αυτό φαίνεται πως διαδραμάτισε και η θεία
του, η οποία μάλιστα υποχρέωσε τον Μονέ να παρακολουθήσει μαθήματα
ζωγραφικής σε κάποιο πανεπιστήμιο. Ο ίδιος ο Μονέ, απέφυγε να εγγραφεί
σε κάποιο πανεπιστήμιο, ωστόσο παρακολούθησε μαθήματα, για περίπου δύο
χρόνια, στο ατελιέ του Σαρλ Γκλαίρ (Charles Gleyre), όπου συνδέθηκε
φιλικά και με τους Ρενουάρ, Μπαζίλ και Άλφρεντ Σίσλευ. Ο τελευταίος
μάλιστα, απεικονίζεται σε όλες τις μορφές τού πίνακά του "Πικ-Νικ". Πέρα
από τη φιλία που αναπτύχθηκε μεταξύ τους, μοιράζονταν κοινές ιδέες για
τη ζωγραφική, οι οποίες αργότερα θα μετουσιώνονταν στο κίνημα του
ιμπρεσιονισμού.
"Woman with a Parasol - Madame Monet and Her Son",
1875
|
Το 1870 παντρεύτηκε την Καμίλ Ντονσιέ, με την οποία συζούσαν και
είχανε ήδη ένα γιο, τον Ζαν. Κατά τη διάρκεια του Γαλλο-Πρωσικού πολέμου
βρήκε καταφύγιο στο Λονδίνο, προκειμένου να αποφύγει τη στράτευση. Την
επόμενη χρονιά επέστρεψε στη Γαλλία και το 1874συμμετείχε στην πρώτη
έκθεση της ομάδας των Ιμπρεσιονιστών στο Παρίσι, με τον πίνακα του
Impression, soleil levant (Εντύπωση, ανατέλλων ήλιος). Ο τίτλος του
πίνακα του Μονέ, ενέπνευσε τον κριτικό τέχνης Louis Leroy στην χρήση του
όρου Ιμπρεσιονισμός(Impressionism) για πρώτη φορά.
Adresse |
Το 1879 πέθανε η σύζυγός του, αφήνοντάς του δυo παιδιά. Τον Απρίλιο
του 1883 μετακόμισε στο Ζιβερνύ (Giverny), ένα χωριό στον ποταμό Επτ,
μόλις 65 χλμ μακριά από τη πρωτεύουσα. Εκεί έζησε με την Αλίς Οσεντέ,
ερωμένη του από πολλά χρόνια πριν, με την οποία παντρεύτηκαν το 1891.
Στις δεκαετίες του 1880 και του 1890, ο Μονέ ξεκίνησε να ζωγραφίζει
σειρές πινάκων, όλοι βασισμένοι σε ένα κοινό θέμα, το οποίο όμως απέδιδε
κάθε φορά με διαφορετικό τρόπο ή με διαφορετική τεχνοτροπία. Ιδιαίτερο
ενδιαφέρον παρουσιάζουν και οι πίνακες του, που απεικονίζουν τον
προσωπικό του κήπο, στην οικία του στο Ζιβερνύ. Το διάστημα 1883-1908,
ταξίδεψε στη Μεσόγειο, γεγονός που τον ενέπνευσε για την δημιουργία μιας
σειράς τοπίων.
Beach |
Etretat
Le Havre
Legrenou
Capucine
Lilies
trouville
grenouil
HAYRICKS
Madame Monet et son fils
Clifftop Walk at Pourville
Femmes au jardin
Σπάνιο φιλμ του 1915 με τον Μονέ και τον Ρενουάρ
Όταν μια ομάδα Γερμανών διανοουμένων εξέδωσε ένα μανιφέστο μετά το
ξέσπασμα του Α' Παγκοσμίου Πολέμου όπου υπερηφανεύονταν για την
ανωτερότητα του γερμανικού πολιτισμού, ο Guitry εξαγριώθηκε. Ως πράξη
πατριωτισμού αποφάσισε να γυρίσει μια ταινία με τους μεγάλους άνδρες και
γυναίκες των τεχνών της Γαλλίας.
Η διάρκειας 22 λεπτών ταινία-ντοκουμέντο μιας ολόκληρης εποχής,
κυκλοφόρησε με τον τίτλο Ceux de Chez Nous και καταγράφει κάποια απ'
αυτά τα πρόσωπα: τον Ρενουάρ με τα χέρια παραμορφωμένα από την αρθρίτιδα
να ζωγραφίζει, τον Μονέ μέσα στον κήπο του, τον Ανατόλ Φρανς ενώ
τακτοποιεί τη βιβλιοθήκη του, κ.ά. Υπήρξε η αφετηρία της
κινηματογραφικής του διαδρομής του.
Τραβήχτηκε το καλοκαίρι του 1915, εμφανίζεται ο Γάλλος ιμπρεσιονιστής
ζωγράφος Κλωντ Μονέ σε ηλικία 74 χρονών. Δεν ήταν η καλύτερη περίοδος
της ζωής του Μονέ μιας και η δεύτερη σύζυγός του και ο μεγαλύτερος γιος
του μόλις είχαν πεθάνει τα προηγούμενα χρόνια και η όρασή του είχε
σταδιακά χειροτερέψει λόγω του καταρράκτη.
Όμως, παρά τις συναισθηματικές και σωματικές οπισθοδρομήσεις του, ο Μονέ
σύντομα θα ανέκαμπτε, κάνοντας την τελευταία δεκαετία της ζωής του
(πέθανε το 1926 σε ηλικία 86 χρονών) μια εξαιρετικά παραγωγική περίοδο
κατά την οποία ζωγράφισε πολλές από τις πιο διάσημες μελέτες του για τα
νούφαρα.
Στην αρχή της ταινίας βλέπουμε τον Guitry και τον Μονέ να συνομιλούν.
Στη συνέχεια, ο Μονέ ζωγραφίζει σε ένα μεγάλο καμβά δίπλα σε μια
λιμνούλα με νούφαρα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου